Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag springer och springer!

Publicerad 2011-05-11 15:51:50 i Efter operationen

Nu har det varit otroligt varmt i flera dagar och jag njuter så det bara sjunger om det! Jobbade igår till 13.15 och sen så höll jag mig ute mest hela dagen. Var på en lång promenad med vovven och sen på kvällen så blev det ett träningspass!

Jag känner mig piggare från förkylningen, men det känns ändå inte helt hundra.

Jag, mamma och pappa tog cyklarna mot den gamla sågen i vännfors för att sen springa bland rötter, sten och snirkliga stigar. Joggad lite lugnt som uppvärmning och sen så tryckte jag på resten av rundan som går förbi tennisplanen, en grillstuga, vindelälvens forsar, kärleksudden och åkrar.
Jag fullkomligt ÄLSKAR att springa där!!
Rundan är ca 3km och jag sprang den på drygt 18min. Men det finns absolut massor med tid att kapa och kroppen kommer väl att kännas lättare och lättare om några veckor.
Såklart så trampade jag lite fel när jag sprang på rötterna och jag kände ingenting, absolut ingenting, i knäet när jag råkade trampa fel och knäet "flexade" tillbaka. Så jäkla underbart att det håller så bra och det har knappt gått 3 månader!! Det finns hopp!

Efter löprundan så var jag tvungen att vänta på mamma och pappa. Så jag passade på att göra lite hopp uppför en backe. Jag mätte upp en sträcka på kanske 40meter och hoppade först med det opererade benet och sen med det andra. Jag upprepade 3 gånger. Det skiljde hela 6 hopp mellan det högra och det vänstra innan jag var uppe vid den översta markeringen....så jag har mycket kvar av explosiviteten att träna upp. Men..jag vågar inte riktigt trycka på på samma sätt som med det "hela" benet och det är väl det som jag måste börja träna upp, att jag kan lita på att det håller. Men jag jobbar på det och kommer inte att spela fotboll förrän det opererade benet är lika bra eller bättre än det andra, det är någonting som jag lovar mig själv!

Var ute på en lugn 30 minuters runda imorse och det gick helt okej! Lite trött i benen bara.

Ikväll blir det Umeå IK- Dalsjöfors GoIF på Gammliavallen tillsammans med laget :)

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-05-11 16:21:37

Sv: Tack :)

Har varit inne på din blogg några gånger och läst men inte skrivit något.



Så jäkla skönt att kunna springa!! Kämpa på och var stark så kommer du tillbaka!

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-05-12 10:40:41

Ja det är verkligen jättekul att röra bollen igen, dock tar jag det väldigt försiktigt i början :) Det verkar gå väldigt bra för dig också och du verkar träna på hårt!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela