Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Att blicka framåt

Publicerad 2011-11-28 09:41:52 i Efter operationen

Pingisen igår gick så jäkla bra!
Nu vågar jag ta snabba och kraftiga steg i sidled, när jag springer och ska stanna så vågar jag bromsa med mitt opererade knä, bollarna hamnar på bordet och allting går framåt!

Underbart att känna små små framsteg, det behövs för att orka kämpa vidare med rehaben som för tillfället inte är det roligaste i vardagen. Jag har snart kört rehab i 14 månader och det är väl konstigt om det skulle vara roligt varje dag...

Men, jag är iallafall riktigt sugen på att testa spela fotboll och att se hur det känns, både fysiskt och psykiskt.
Nu får jag bara vänta och hålla mig tills träningarna börjar igen runt jul!

Jag kommer såklart Inte vara med på spelövningar på någon/några månader och gör jag comeback säsongen 2012 så är det en bonus.
Nu ska allting göras så ordentligt som det går för att slippa ytterligare bakslag och nya skador, jag står hellre och stampar lite för länge på ett och samma ställe än att hoppa över flera steg lite för snabbt.

Ett pass på gymmet väntar idag och ikväll ska jag umgås med Emelie från laget! Mycket trevligt ska det bli :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela