Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tack tackeli tack tack!

Publicerad 2011-11-09 15:32:21 i Efter operationen

Tack så mycket för feedbacken på min fundering i det förra inlägget!

Det verkar inte spela någon roll vad för typ av dobbar man har under fötterna.
Det är bara ren och skär otur... Tyvärr!

Annars i mitt eget liv så tränas det för fullt, igår löpte jag 4st 4minuters intervaller och började på 12km/h och ökade med 0,5km/h varje intervall.
Kroppen svarade riktigt bra och förkylningen var som bortblåst!
Efter löpningarna och nedjogg på 7 min så blev det benstyrka.
Det är riktigt roligt att träna när man känner att det blir trevliga resultat i slutändan.

På kvällssidan blev det en mycket trevlig promenad där tiden och sträckan bara flög iväg!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-11-10 07:50:29

Gott att höra att du närmar dig den stundande helgen UTAN förkylning och med massa träningsspring i benen!



Sv: Tack för pumpa-tips! Behövs idag då jag har brr PROV!!!!!!!

Postat av: Hannah lång

Publicerad 2011-11-10 10:28:56

du är så himla duktig. blir glad när ja läser att det går att komma tillbaka,

jag undrar en sak.

hur hjälpte dina kompisar/tränare/familj dig när du hade opererats och du skulle ta dig tillbaka?

(svara gärna i ett inlägg om du vill, men då måste du svara mig och berätta när du har gjort det)



jag är jätteorolig att de ska ''glöma bort mig'', jag har inga tränare som stöttar mig och de gör situationen jättesvår.. jag kommer vara tvungen att träna helt själv, och jag har redan rehabtränat själv sedan i februari.. jag tycker att det är jättesvårt för jag har ingen ''ork'' att vara själv, och puscha mig själv hela tiden. hur hade du det? var det några som puschade dig och så? berätta gärna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela