Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Ååååh en Jempa hit, åååh en Jempa dit....

Publicerad 2011-10-13 22:24:20 i Just nu

Oj vilken dag.
Det är nu först (kl22) som jag kan sitta ner och ta det lugnt ett tag...

Fick faktiskt sovmorgon till kvart över 8 imorse och sen var denna dagen startad. 
På med kläder, käka frukost och en snabb promenad med hunden som helst av allt ville ligga kvar inne och sova.
Gasen i botten mot jobbet och väl där var det mycket som skulle göras.
Byta och stryka gardiner, putsa fönster på alla sidor (in-,utsidor och mellan). Hoppa upp och ner på pallen många gånger om = bra träning!
Torka av utemöblerna och bära ner de till förrådet i källaren. Många svängar upp och ner med grejer = bra träning.
Vips var klockan ganska mycket och det var dags för mig att åka vidare.

Ringde runt till chefer och arbetskamrater för att få byta bort nästa fredagsarbete. Då väntar en riktigt trevlig upplevelse, men det håller jag på ett tag!
Stress hemåt för att återigen gå ut med hunden. En tur i skogen i det vackra höstvädret gav mig lite mera energi och mindre stress. (Bra träning igen!)




Skyndade mig till mormor för en snabbfika och sen begav vi oss till Umeå och sjukhuset för att hälsa på morfar som är inlagd. Satt där och pratade och spelade kort ett tag innan vi tog en omväg via affären för att handla och sen var jag hemma igen. 

Stressen satt kvar i kroppen så gourmet middagen (makaroner och korv) blev mycket snabbt uppäten och sen hann jag plocka ihop i mitt rum som såg ut som ett bombnedslag, starta datorn för att kolla lite kurser på universitet och sen blev det fika hos mormor igen.

Då, äntligen, kunde jag sitta ner och ta det lugnt ett tag!
Kollade igenom mormors gamla fotoalbum och fascinerades över hur otroligt snygg min morfar och min morbror var när de var yngre! Inte för att de är fula nu, men de såg ju riktigt riktigt bra ut!

Nu har jag snart gjort bort denna dag och ska slänga mig i sängen för att få så många timmars sömn som möjligt. Det kan jag behöva eftersom att jag sovit så otroligt dåligt så många nätter i rad!

Jobbar delad tur imorgon (8.15-13.15 och 17.15-21.15), sen tar jag helg och ser framemot en riktigt trevlig helg med underbaraste brudarna!

KRAM & PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela