Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Årsdagen

Publicerad 2011-10-03 13:06:43 i Knäskadan

1 år har passerat.

Hopp och förtvivlan
Medgång och motgång
Uppgiven och på frammarsch
Ett steg fram och två steg tillbaka
Glädje och sorg
Skratt och tårar
Viljan att leva och viljan att försvinna
Enorm smärta och underbart hel
Instabilt och tvärstopp
Lycka och hat
Flygande lätt löpsteg och haltande
Kryckor och känguruhopp
Medicinboll och fotboll
Gymmet och fotbollsplanen
Uppförsbackar och stup
Skrik och glädjerop
Glädjetårar och tårar av smärta
Nära comeback och milslångt stup
Erfarenheter och styrkerbesked
Jävlar anamma och ge upp allt

En otrolig känslomässig resa som ännu inte är slut!

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-10-03 13:55:37

oh, vad fort tiden går. men ändå otroligt långsamt.



hur länge var du sjukskriven nu efter operationen? du var inte så halt va?

Postat av: AKA

Publicerad 2011-10-03 19:33:59

Jävvlar anamma och ALDRIG ge upp!

Postat av: emelie

Publicerad 2011-10-03 19:51:19

haha, om det inte hade varit för min knäskada hade jag varit en sån som ALDRIG hade blivit färdig med fotbollen och spelat till jag var 40 typ. :)



ah okej. vid mitt senaste titthål så var det ju bara att knalla där ifrån typ. lite halt och dålig rörlighet minns jag men annars ingen fara. då gjorde de ju iof typ inget i knät förutom att ta bort trasiga korsbandet. men jag är iaf ledig i helgen och på måndag jobbar jag bara 15-19 så det ska jag väl klara av. jobbar ju på stadium så de kommer säkert sätta mig i kassan... skönt att slippa gå runt och halta i butiken men känns ganska jobbigt att stå upp länge iof. jaja, det blir säkert inga problem.

Postat av: Lina

Publicerad 2011-10-03 20:02:21

Jag tycker du är en sån otroligt stark person. Själv vet jag inte vad jag skulle ta mig till om mitt knä gick sönder igen. Det skulle vara ett sånt fruktansvärt tungt besked.



Undrar även om du skulle ha lust att gästblogga på min blogg och berätta om din resa. Tror många skulle uppskatta det, eftersom den är ganska speciell, härlig och fruktansvärt hemskt på samma gång!



Isåfall kan du maila mig om du vill(a)



KRAM

Postat av: emelie

Publicerad 2011-10-04 19:18:42

mmm ska bli spännande nu att se vad de hittar. nu senaste veckorna har knät varit helt som vanligt. har inte känt någonting alls. iof har jag inte gjort något mer ansträngade än typ promenader, lättare jogging och gym men ändå. för ett tag sedan kunde jag inte ens gå i affären utan att det kändes som att någon högg en kniv i knät...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela