Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Gamla huskurer mot sjukdomar

Publicerad 2011-10-15 10:06:01 i Allmänt

Jag hittade igen en gammal bok på jobbet igår som jag satt och bläddrade i. Den handlade bara om hur man på egen hand kan kurera sig mot olika åkommor. Jag skrev av några exempel så att ni också kan få ta del av många konstiga tips och råd.
Undar egentligen om alla funkar och om någon testat dem?!

- Om du har en vargel i ögat ska du gnida en guldring (din giftas ring) på det inflammerade ögat. Gnid försiktigt. Effekten blir ännu bättre om du först gnider ringen mot ett klädesplagg,eftersom att ringen då är varm.

- Om du har öronvärk så sätt dig i bilen som står i solen. Sätt dig på en plats så att solen skiner direkt på det verkande örat. Efter en liten stund är värken borta och du kan fortsätta med det du tänkt göra.

Vi fortsätter på tema öronvärk.

- Stek en pannkaka och lägg på örat under tiden den är varm.

- Vaknar du på morgonen och inser att du är fyllesjuk, då finns det fortfarande metoder för att göra den mindre grym. dela en citron i mitten och smörj citronsaft på insidan av armbågarna.

- Mot förkylning. Hacka upp till tre, fyra vitlökarsklyftor och häng de i en linnepåse runt din hals. Andas in vitlöksdoften hela dagen. Förkylningen ska vara borta nästa morgon.

Det är väl bara fritt fram att testa, jag vet inte riktigt om jag tror på alla.
Men jag gillar den med pannkakan bäst :)

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-10-16 17:23:54

Haha ja pannkakan blir också min favorit. Tätt följt av vitlökshalsbandet! Konsten att bli populär tänker jag! ;)



Vad säger dom om korsbandsoperationer då? ;)



Hur var Stockholm förresten?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela