Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Smärta?!

Publicerad 2011-10-25 22:45:47 i Efter operationen

Var det verkligen såhär det kändes att springa utan smärta?!
Så underbart att löpstegen kan tas utan att det gör ont varje gång foten landar i marken.
Inte sen den 21 juni har jag kunnat springa utan att knäet protesterar.
Men nu Äntligen!!

Jag är så lättad att operationen fungerade och tog bort mina besvär.
Jag hade inte alltför höga förhoppningar på att jag skulle bli smärtfri.
Men, det funkade ju!

Jag måste nu försöka att ta det lugnt och inte börja springa för mycket, för snabbt.
Styrkan är prio ett fram till december då lagets gemensamma fysträning drar igång.

Jag var förresten med på den gemensamma uppvärmningen på kvällens fotbollsträning. Löpning i olika former, lite höga knän och sparkar i rumpan mm.

Jag är lättad, glad och förvånad över att jag kan springa utan att det gör ont! Så jäkla underbart att jag knappt förstår hur jag orkat med!!!!

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-10-26 08:10:20

wihoo, vad skönt! jag sprang också igår utan problem faktiskt! heja oss!

Postat av: AKA

Publicerad 2011-10-26 11:24:50

Tjoohooo! Dansar omkring (jaja bildlikt talat alltså) alldeles lycklig!!!!! Härligt att höra att du är på språng igen!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela