Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

1 vecka

Publicerad 2011-09-27 12:56:30 i Efter operationen

Nu är det nästan precis 1 vecka sen som jag opererade min inre menisk.
Allting har bara flytit på bra, men det är fortfarande svullet och jag blir väldigt lätt trött i kroppen efter bara några timmars arbete. Men kroppen ska väl ta hand om ingreppet i knäet och tar väl energi från övriga måsten. Magen har också lagt av efter att ha ätit diklofenak i alla dagar. Har dragit ner på dosen så jag hoppas att det hjälper! Har en inflammation i en slemhinna i knäet som ska botas med antiinflammatoriska mediciner typ diklofenak.

Ikväll ska jag på fotbollsträning och se om jag kan jogga litegrann. Skulle vara riktigt skönt om man kunde börja komma igång snart och försöka hitta igen konditionen igen! Men jag har inte tänkt stressa tillbaka till fotbollsplanen, utan har som mål att börja vara med på passningsövningar när försäsongen drar igång i december.

Har iallafall börjat cykla lite lugnt igen, igår var jag ute på en 4,5km runda och i söndags cyklade jag 2km på gymmet. Körde även lite lätt benpress och sen överkropp.

Kramar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela