Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Att hoppas samtidigt som man blir fälld!

Publicerad 2011-09-05 15:08:47 i Efter operationen

Jag har ännu en gång gjort ett försök till en löprunda.
Men det slutar alltid på samma sätt.
Smärta från steg ett som håller i sig och blir värre och värre ju längre man kommer.
Hade gjort en egen, påhittad tejpning runt knäet för att testa.
Men det hjälpte inte mer än att jag fick sockerdricka i vaden.
Någonstans så måste jag ju ändå tro att det ska gå bra att springa, annars hade jag inte ens försökt.
Samtidigt så vet jag att det inte funkar, så varför ens försöka?!
Nu när hösten kommer så är det ju helt underbart att springa ute, inte för varmt och inte för kallt.
Jag försökte löpa på och få lite driv i steget. Vilket blev att jag snabbsprang och haltade.
Dagens löpning blev inte lång, eller när har den egentligen blivit lång på de senaste 2 månaderna?

Hade tänkt mig till gymmet, men det är ju så mycket roligare att träna ute.
Ett dåligt löppass och inget gympass. Bra träningsdag det där.
Men ska på kvällens fotbollsträning och får väl försöka vara duktigare där!

Cykeln tar mig däremot många mil.
Men jag har inte cyklat 2 sträckor ännu som jag har satt som mål i sommar.
Måste se till att skynda på innan det blir vinter!
Jag måste ändå erkänna att jag är stolt över hur duktig jag ändå varit på att hitta alternativa träningsformer när inte knäet är på min sida.
Nu till vintern ska det bli några kilometer i bassängen också!
Skidspåret ska också prövas.
Ska se till att vara sjukt bra tränad till nästa säsong.
2012 kommer att vara MITT år!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-09-05 16:49:20

Bra jobbat bruden :) Hejar på dig!!

Postat av: AKA

Publicerad 2011-09-06 21:16:41

2012 here we go!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela