Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 361

Publicerad 2011-09-29 16:36:26 i Efter operationen

Vad kul att det verkar vara så många som dagligen följer min blogg!
Är ju liiiite nyfiken på vilka ni är...

Från början så startade jag den mest bara för att själv kunna titta tillbaka på vad som hänt under resans gång och kanske dela med mig av lite erfarenheter och tankar. Jag hade också väldigt lite att göra under de första dagarna när jag mest låg i soffan med benet i högläget.
Jag googlade på allt som rörde knän, knäskador, rehab, operationer, bloggar och allt annat.
Då förstod jag nog inte riktigt vad som skulle vänta, vad smärta var, att känna på motgångar.
Men framförallt så hade jag ingen aning om all den tid som skulle gå åt till allt möjligt, ringa försäkringsbolag/läkare/sjukgymnaster, sjukskrivningar och alla samtal till arbetsplatserna och alla chefer (jobbade på 4 olika ställen då), skicka in läkarintyg, kontakter med försäkringskassan, all träning- från att lära sig att bara lyfta benet och kunna böja det lite grann- springa utan att halta- hoppa och att kunna lita på att knäet klarar av så mycket mer än vad man tror.

På måndag 3/10 är det precis ett år sedan jag slet av korsbandet på en fotbollsmatch i Stockholm.
Då trodde jag att det "bara" behövdes en operation och rehab.
Jag visste inte att det skulle tära på psyket så mycket som det gjort.

I mina drömmar och som mål skulle jag ha varit spelklar med god marginal till höstsäsongens början.

Nu vet jag inte längre vart framtiden leder. 
Den som väntar får se!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-09-29 22:04:51

Learning everyday! ;)

Postat av: Tobias

Publicerad 2011-12-02 19:10:23

Hej, då en spelare i Liverpool skadade främre korsbandet i Tisdags sökte jag runt på internet på såna skador och kom in på din blogg. Läst nästan varje inlägg och tycker att du verkar jätteduktig och otrolig målinriktad, kommer inte vara några problem för dig att komma tillbaka! Önskar dig lycka till och att du kanske uppdaterar bloggen snart igen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela