Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jobbar på löpsteget!

Publicerad 2011-09-28 13:30:30 i Efter operationen

Första riktiga joggingstegen togs igår på fotbollsträningen och jag höll på i totalt 10 min. Inte snabbt och inte så långa steg, men jag är på gång.
Det kändes inte riktigt bra, är fortfarande öm där menisken klipptes bort och lite svullnad är också kvar. Men det försvinner väl snart får jag hoppas!

Nu till någonting mindre roligt...
En tjej i laget har fått en propp i ena ögat och ligger nu inne på sjukhuset. Det är visst en väldigt stor risk att hon aldrig kommer att återfå synen på det ögat. Så jävla tragiskt!! Tänk att bara kunna se på ena ögat? Livet blir så mycket mer komplicerat. Och jag som har klagat över ett trasigt knä.
Jag tänker på henne och önskar verkligen det bästa!

Vi hade nästan fått tillbaka alla våra långtidsskadade spelare, det var bara jag kvar.. Och nu tappar vi en av våra viktigare spelare i slutskedet av säsongen samtidigt som vi är i poängnöd, ingen bra kombo! Men det är bara att kämpa på in i det sista och göra det bästa av situationen!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela