Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tankarna fladdrar..

Publicerad 2011-09-12 11:07:09 i Efter operationen

Vissa dagar är jag helt inställd på att träna stenhårt och göra allt för att komma tillbaka till fotbollsplanen.

Andra dagar så är jag hundra procent säker på att lägga av och istället fokusera på att kunna leva med mina knän i framtiden.

Skulle jag slita av korsbandet igen, antingen samma eller i det andra knäet, så vet jag inte hur jag skulle orka med allt igen. 
Jag kan gång på gång spela upp situationen i huvudet där jag gjorde illa mig, och den smärtan som uppstod när korsbandet flög. Att 4 gånger vid olika tillfällen känna hur knäet viker sig och att uppleva samma j*vla smärta alla gånger vill jag inte uppleva igen.

Men jag har ju klarat mig utan skador i 15 år tidigare under min fotbollskarriär. Varför skulle jag inte kunna klara mig iallafall 5 år till efter denna skada.

Skulle jag kunna klara mig med ett skydd?
Måste nog ta upp frågan med min sjukgymnast om det.
Tror att jag till en början skulle lita mer på knäet.

Skulle jag kunna spela fotboll fast i en lägre division?
Jag gör aldrig saker halvhjärtat och har alltid satsat på att bli så bra som möjligt. Jag vill utvecklas och ta steg framåt hela tiden. Så hur skulle det funka med att gå ner flera divisioner där fotboll inte är lika seriöst.

Nu gäller det väl bara att sikta in sig på att få operationen gjord nästa tisdag. 
Sen får vi väl se vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela