Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

1 dag kvar!

Publicerad 2012-08-27 12:31:55 i Operationen

Bara en halv jobbdag kvar nu.

Fjärilar i magen, många fjärilar!
Jag känner mig varm, förväntansfull, nervös..

På ett sätt känns det väldigt skönt att fixa till detta träben, men på ett annat sätt så känns det så otroligt jobbigt!

Jag kommer nog inte att sova många timmar i natt och säkert inte äta så mycket till middag.
När jag blir nervös så kan jag inte äta, det är som att det blir ett lock på och det jag äter kommer upp lika snabbt igen.

När jag står där i duschen med skrubben så kommer det nog att verkligen gå upp för mig att det är dags.
Imorgon kommer jag att vara handikappad igen.
Jag vet, det kommer att bli bättre, men det kommer att dröja länge innan jag kan vara glad över att jag har två fungerande ben.

Jag ska egentligen inte klaga över ett trasigt knä och en operation, det finns folk som har det så otroligt mycket värre.
Men just i detta nu så är ett trasigt, odugligt knä det värsta som kan hända mig.
Jag kan inte göra det jag vill och kan inte göra det som jag älskar!

Men imorgon är jag på "rätt" sida!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-08-27 15:27:05

Det är helt okej att vara nervös. Du vet vad som väntar. Ingen förtjänar att gå igenom en knäoperation och verkligen inte att göra det två gånger.
Ska hålla tummar och tår för att allt går bra imorgon för dig.
Du FIXAR resan tillbaka!!
KRAM

Postat av: AKA

Publicerad 2012-08-27 18:39:53

Tittar in och säger hej lite försiktigt!

Postat av: Alicia

Publicerad 2012-08-27 20:24:23

Lycka till imorgon, jag hållet tummarna för att allt går så bra som det bara kan :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-08-27 21:11:04

Jag håller tummarna och ska tänka på dig i morgon. Det finns alltid de som har det värre men samtidigt är det sitt eget liv man lever och ingen annans..

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-08-27 21:45:48

Hej gumman!
Visste inte att du hade en blogg men nu har jag hittat hit:) Har suttit och läst lite och förstår verkligen att du har det tufft nu. Men du är en kämpe verkligen. Alltid med ett glatt humör som smittar av sig på oss andra så kämpar du ändå på! Med din vilja och inställning så kommer du att fixa det här! Du är dessutom på bästa stället för att operera dig. Min magkänslan säger att du kommer att spela fotboll igen. Jag kommer att finnas där och stötta dig om jag nu kan bidra med något. Lycka till i morgon! Kommer verkligen att sakna dig på jobbet! Och jag vet att det är många fler som kommer att göra det. Kram på dig/ Biggan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela