Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Blåbärsdricka

Publicerad 2012-08-19 19:18:23 i Allmänt

Kvällens projekt består i att göra egen blåbärsdricka och jag har nu gjort en flaska efter att ha följt ett recept men har gjort om det lite efter eget huvud.

Nedan kommer receptet som då är en blandning av ett riktigt recept och lite omgjort av mig själv.

Jempas blåbärsdricka (oprövad)

3dl blåbär
1 1/2dl socker
1tsk citronsyra
Vatten

Använd en 1l flaska med patentkork.
Häll i blåbär, socker och citronsyran i flaskan, fyll på med vatten tills flaskan är full.
Lämna ca 1cm med luft i flaskan för att kunna skaka om.
Skaka flaskan/vänd några gånger och ställ sedan svalt i ca14 dagar.
Öppna korken några gånger så att inte flaskan sprängs.
Sila av drickan och njut!


Jag har även tidigare i sommar gjort svartvinbärsbladssaft.
Supergott och otroligt enkelt!
Kommer att dela med mig av det receptet en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela