Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Operationen är redan gjord....?!

Publicerad 2012-08-21 06:31:00 i Operationen

Oj vad jag drömt konstigt inatt.

Drömde om att korsbandsoperationen skedde i natt och att jag var halvvaken medan de opererade, jag kände och hörde hur de höll på i mitt knä.
De opererade med mitt knä böjt i 90grader och opererade även den inre menisken på mitt vänstra ben, den var visst trasig utan att jag ens visste om det. Fick flera långa jättetunna ärr på det knäet, vet inte alls vad de fixade i det knäet.

Jag fick 2 stycken rejäla ärr, ett mitt på knäet (och så kommer det troligtvis att se ut) sen ett stort och brett på utsidan av knäet. De såg inte vackra ut, vattniga och variga. Jag fick även se en bild på hur det gamla korsbandet hade sett ut och det hängde nästan bara fast i en enda liten tråd.
Jag gick en hel del på benet, haltandes såklart men kände mig ganska pigg bara någon timme efter op.

Jag var ute och vandrade, måste ha varit på ett varuhus eller liknande för det var flera hissar som inte alls gick som man ville, det var lite av ett lotteri att se vart man hamnade.
Tillslut så blev jag så less på de där hissarna att jag promenerade nerför en jättebrant backe istället.

Jag gick och gick och gick, hittade inte hem så då ringde jag efter skjuts.

Skulle såklart uppdatera Facebook med en status uppdatering om att det var tredje gången gillt, men då hade 114 st redan skrivit i min logg och det var allt från lycka till med foten, hoppas förkylningen blir bättre och andra som berättade om sin rehab.

Ja ni, en konstig dröm där vissa delar snart blir sanna.

Bara 7 dagar kvar nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela