Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Överraskningar

Publicerad 2012-08-30 20:46:06 i Efter operationen

Dagen bjöd på en väldigt trevlig överraskning trots att jag inte alls hade ork eller kände för det.

Jag låg och sov igen några av nattens missade sömntimmar när hunden började skälla och det knackade på dörren.

Det var min mormors syster (även min fd dagmamma) som kom med ett kakfat fyllt med hembakta bullar och kakor. Söt som hon är hade hon även med sig saft och ett glas, det enda jag behövde stå för var vatten och sällskap.
Hon var här i ungefär en timme och det var otroligt trevligt!

Det måste vara bland de finaste människorna på denna jord, vill ingen någonting illa, är alltid glad, snäll och världens bästa!
Hon är som en extra mormor till mig och mina systrar.
Det går bara inte att tycka illa om henne!

Jag blev otroligt trött efter besöket och gick och la mig i soffan för att vila lite.
Hann nästan precis somna då mormor och morfar kom indundrandes.
De hade varit till stan och handlat och även köpt med sig krämbullar till fika.
Men jag hade just fikat och var inte nå mer sällskapssugen så de fick fika själva.

När de just hade åkt hem så ringde telefonen och det var kvinnan som jag var ledsagare åt tidigare.
Hon undrade hur jag mådde och ville komma och hälsa på, men då sa jag precis som det var att jag hade ont, inte orkade och inte ville ha mer besök idag.
Det förstod hon såklart och skulle komma och hälsa på en annan dag istället.

Har mest rört mig mellan sängen, soffan i vardagsrummet och soffan i uterummet.

Tränar på för fullt och tycker att det känns bättre och bättre.
Kan utföra övningarna på ett bättre sätt och inte med lika stor smärta.

Har duschat och känner mig som en ny människa, ren och fräsch!
Man blir inte så mysig när man mest ligger ner, håret var skitigare än skitigast.

Än så länge har dagen varit mer åt det positiva hållet och det håller förhoppningsvis i sig framöver också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela