Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Rehaben har startat

Publicerad 2012-08-29 15:02:48 i Efter operationen

Sjukgymnastbesöket gick ganska bra.
Är otroligt svullen och mitt högra knä liknar mest en 4as fotboll.
Det finns inga som helst konturer där man kan urskilja knäskålen eller andra delar.

Jag fick byta plåster på 3 av operationssåren då det blött igenom helt och hållet.
Jag spanade in såren lite grann och de två längre såren är ihopsatta med agraffer och titthålen är förslutna med ett styng.

Fick ett träningsprogram av sjukgymnasten för både första och andra veckan av rehaben.
3-6 gånger om dagen ska detta program göras och jag har redan plågat mig igenom det en gång.

Tänk att såna simpla saker som att böja/sträcka benet, spänna lårmuskeln och att lyfta benet rakt upp kan vara så svårt.
De två första går om jag kämpar riktigt hårt, men den sista fixar jag inte alls och tårarna är nära pga smärtan.
Men så fort svullnaden lägger sig lite grann så borde alla övningar bli mycket lättare.

Lägger ut en bild senare ikväll på svullnaden och mina vackra håriga ben!

Kommentarer

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-08-29 15:37:00

Kämpa på! Kram

Postat av: emelie

Publicerad 2012-08-29 16:43:17

härligt att du är på rätt sida! jag minns känslan när man vaknade upp efter operationen och äntligen äntligen var lagad!

här kommer ett till bloggtips förresten: http://carolinedeutgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela