Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Värsta natten på länge

Publicerad 2012-08-30 11:04:56 i Efter operationen

Sov så otroligt dåligt i natt.
Mycket sämre än natten just efter operationen.

Vaknade till och från några gånger pga smärta och mellan 2-5 så sov jag ingenting alls.
Låg och såg på tv och försökte att hitta en ställning som kändes hyfsat okej, men det gick dåligt.
Tog det smärtstillande som jag får ta och då klingade smärtan av och jag sov till halv 10 imorse då mormor kom och väckte mig.

Fick direktiv av sjukgymnasten att man bara får sova med benet på en kudde under första natten, men jag var illa tvungen att ha det lite böjt och i högläge. Annars så hade jag nog inte klarat av natten.

Har kört igenom träningen en gång och det känns som att sträckningen blir bättre, att hitta igen och spänna lårmuskeln är otroligt svårt. Lyckas få en liten, mikrosekunds spänning innan låret slappnar av igen.
Bara att öva och öva lite mera!

Dagen bjuder nog inte på några större överraskningar och det är nog lika bra det!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-08-30 12:43:58

Kämpa på Jempa!!! Spänna lårmuskeln var fasen det svåraste med hela rehaben, trodde typ att de hade tagit den istället för hamstrings eftersom den kändes helt obefintlig... :) Heja heja!!! Hoppas smärtan ger med sig! Kör hårt med isbandage, det funkade för mig.

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-08-30 12:46:00

Håller tummarna stenhårt för att smärtan ska ge sig! Saknar dig fortfarande här på jobbet! Ingen att snacka skit med :(

Postat av: Ela

Publicerad 2012-08-30 13:15:04

Du är så himla duktig!!
Kämpa på, hoppas att de värsta smärtorna släpper snart!
Massa kramar till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela