Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sjukgymnast besök igen

Publicerad 2012-12-03 22:14:08 i Efter operationen

Då var det dags igen för nya övningar och update hos mr SG.

Denna gång har jag slarvat rejält.. Alldeles för rejält!
Har haft så otroligt mycket på jobbet att huvudet och kroppen varit helt slut när jag kommit hem på kvällen.
Sen har jag flyttat och i två veckors tid har jag ägnat i stort sett varje kväll åt att antingen packa och rensa eller måla om lite möbler.
Har även haft underbart trevlig sällskap vissa kvällar :)

Så ja, träningen har inte varit prio ett och det märks så himla väl när jag slarvar med styrkan. Knäet blir stelt, ömt och protesterar lite för ofta.
Att sen komma igång med träningen efter ett längre uppehåll ger rejäl träningsvärk och ömt, svullet knä.

Men nu när jag flyttat så har jag inte mer än 1 1/2 minuts promenad till gymmet. Inga bortförklaringar duger längre! Beach 2013 here I come.

Återkommer med update efter mötet med mr SG.

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2012-12-04 07:30:24

How did it go?

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-12-04 14:30:57

Det kommer alltid svackor i träningen. Bara man kommer igen efter och vet varför svackan kom är det ingen fara.
Hoppas du fått ordning på hemmet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela