Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Mjölksyra

Publicerad 2012-02-06 14:31:56 i Efter operationen

Igår var det löpning inomhus tillsammans med laget och vi körde 200meter x20 stycken.

Jag har på tidigare löpträningar när sträckan varit lite längre och inte alls lika snabbt hängt med framme i den absoluta täten.

Men nu när farten speedades upp så ramlade jag längre och längre ner i klungan.
Jag drog på mig mjölksyra efter 4 lopp pga för hög fart för vad min kropp klarar av.
Så resterande lopp var ingen dans på rosor, det var bara att bita i och försöka att behålla min plats i klungan.

Jag har inte tänkt på det tidigare att min kropp inte är van vid snabbare fart och inte klarar av det på samma sätt.
Jag har under 16 månader kunnat köra på bra med längre distanser så därför är väl kroppen beredd på det, men fartökningar har jag inte kört förrän nu efter jul.

Det kommer nog att ta ett tag innan snabbheten hittar tillbaka och tills jag kanske är på den nivå som jag var tidigare. Inte för att jag varit snabb tidigare, men iallafall så pass att jag kan löpa utan mjölksyra.

Snabbheten och spänsten är det som kommer att ta längst tid för min kropp att hitta igen.
Jag har fortfarande tålamod och måste väl bara tänka till lite grann för att slippa mjölksyra och sabba träningen för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela