Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Status på träningsfronten

Publicerad 2012-02-07 23:17:54 i Efter operationen

Egentligen så händer det väl inte några jättestora framsteg för tillfället med träningen.
Fast jag blir mer och mer bekväm med skyddet, snabbare i sidled, högre passningskvalité, bättre skott mm mm.
Men det är så svårt att mäta de färdigheterna, det kan växla mycket beroende på dagsform och vad det är för typ av övningar. Det är lättare att mäta muskelstyrka och kondition, där märks det väldigt snabbt om kroppen blivit starkare eller mer uthållig.

Men som vi tränar nu så borde jag bli bättre och bättre på många olika plan.

Så här ser träningsveckorna ut nu på försäsongen:
Måndag - Löpning utomhus lite längre distans ca 1 timme
Tisdag - Fotboll mer inriktad på teknik 1 1/2 timme
Onsdag - Löpning utomhus snabbare intervaller ca 1 timme
Torsdag - Fotboll mer spel 1 1/2 timme
Fredag - Eget excentriskt pass på gymmet +löpning
Lördag - Vilodag
Söndag - Löpning inomhus, fokus på hjärta/lungor 1 timme + Fotboll inriktat på spel 1 timme

Det hinner bli några träningstimmar på en vecka, plus knärehab..

Ja ni, så här fördriver jag mina kvällar, men det är fantastiskt trevligt så jag ska inte klaga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela