Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dubbla träningspass där det senare inträffar väldigt sällan!

Publicerad 2012-01-26 22:50:08 i Efter operationen

Fotbollsträning med knäskyddet fungerade bara perfekt idag!
Börjar spela in mig mer och mer och i vissa situationer så tänker jag inte ens på att jag har det på mig!
Vi körde en avslutsövning med långa passningar och avslut från långt håll.
Jag gjorde faktiskt 2 mål även fast bollen med nöd och näppe tog sig fram till målet!
Jag är glad över att jag kan vara med på så mycket :)

Den andra träningen inträffade när jag kom hem från träningen.
Hemtjänsten som hjälper morfar med lite blandat lyckades köra fast på mormor och morfars väg... Det hade drevat igen en del, men inte alls så farligt.
Jag, mamma, pappa, mormor och en till från hemtjänsten lyckades tillslut få upp bilen på vägen igen med hjälp av några spadar, draghjälp från en annan bil och genom att knuffa.
Detta var andra gången denna vinter som hemtjänsten kör fast på mormors väg. Så imorgon kanske jag måste sätta upp några plogpinnar för att det inte ska inträffa en tredje gång!

Har planerat att ha träningsledigt fredag och lördag, om ingenting annat händer!

Kommentarer

Postat av: Jimmy

Publicerad 2012-01-26 23:11:53

Hej Jennifer!

Har läst igenom en hel del i din blogg och är imponerad av din vilja och styrka!

Keep going!



Undrar om du hade svårt att böja in och ut benet efter operationen?



Har nyligen fått en liknande skada som dig och skulle gärna vilja veta hur dina första veckor efter meniskoperationen var?



Ha det så bra!

Postat av: AKA

Publicerad 2012-01-28 10:52:35

Bra jobbat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela