Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fredagen 13 januari

Publicerad 2012-01-13 22:15:11 i Efter operationen

Jag kan inte påstå att jag haft någon som helst otur idag och jag är inte speciellt skrockfull heller.

Det mest obehagliga jag gjort idag var väl besöket hos tandläkaren.
Jag fixade till en lagning som lossnade i mellandagarna.
Det borrades för att få den nya lagningen på plats och jag kände hur det ilade och fick frågan om det gjorde ont.
Det gjorde ont, men lååååångt ifrån den smärta jag upplevde när jag pajade knäet eller efter operationen.
Nu är tanden lagad iallafall.

Efter kvällens jobb som slutade 21.15 åkte jag hem, bytte om och tog mig ut på en löprunda tillsammans med hunden.
Det var riktigt bra fart på hunden och jag fick lite draghjälp på första halvan av sträckan.
Jag vet inte säkert hur lång rundan som vi sprang är, men jag gissar på runt 2,5km.
Tiden blev, tillsammans med en hund som skulle ha kiss-, bajs- och luktpauser, 13.27 och jag är nöjd.

Imorgon är det vilodag och uppladdning inför söndagens dubbelpass, löpning först och sen fotboll!

Underbart med lite fredagsmys nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela