Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Knäskydd införskaffat

Publicerad 2012-01-24 21:52:59 i Efter operationen

Jag funderade ju tidigare om att skaffa ett skydd och nu har jag gjort det.



Hyper X-knee heter skyddet och ska skydda från översträckning, stabiliserar knäet och minskar belastningen på knäet.

Det kändes faktiskt riktigt stabilt när jag hade det på träningen idag, även fast det till en början känns väldigt klumpigt! Lagets sjukgymnast tycker att jag ska använda det när jag springer vanligt också, fast det vet jag inte riktigt om det behövs.. Jag känner mig inte minsta instabil när jag löper rakt fram och har kontroll på vart jag sätter fötterna.
Måste väl ändå vara bättre att träna musklerna när det finns möjlighet än att låta de vila i "onödan"?!
Det är iallafall min åsikt.

Ska försöka att spela in mig med det så att jag känner mig trygg och smidig med det!

Innerst inne så vill jag inte alls ha ett skydd, jag vill att min kropp och mina muskler ska klara av belastningen och hålla ihop knäet utan problem.
Jag vill att min rehab ska hjälpa mot instabilitet, men det gör inte det.
Jag vill INTE att folk ska tro att jag har på mig det bara för att man ska tycka synd om mig.
Jag vill egentligen inte påminnas om mitt knä på grund av ett skydd som visar att jag inte är hel.

Jag och Hyper ska bli bästa polare och stötta varandra i alla situationer, vare sig de är jobbiga, tråkiga eller fantastiskt roliga och trevliga!

Kommentarer

Postat av: Ela

Publicerad 2012-02-23 16:07:52

Hej! Hittade din blogg när jag googlade runt lite angående knäbloggar. Mycket intressant och bra blogg, så kommer följa den flitigt:)

Håller själv på med rehab efter korsbands/menisk-operation.

Till frågan; var köpte du knäskyddet? Lät som ett riktigt bra skydd att ha i situationer när man inte riktigt kan ha hundraprocentig kontroll över sitt kära knä!

Ha det så bra och fortsatt lycka till:) /Ela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela