Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sportsöndag i sammanfattning

Publicerad 2012-01-16 12:15:13 i Efter operationen

Jag känner mig ganska mör i kroppen idag, men det tycker jag är helt okej!

Gårdagen var riktigt trevlig och började med 1mils längdskidåkning med ett break vid Hamptjärnsstugan för att äta en supergod våffla och sitta och njuta framför den sprakande elden som brann i öppna spisen.
Tillsammans med Ragna och Sara blev det en fantastisk trevlig tur där jag stod för den första vurpan medan Sara vann hela vurpligan.

Jag hann bara byta och laga lite snabb middag för att senare bege mig iväg på första löpträningen inomhus tillsammans med laget.

Det är alltid fjärilar i magen inför första fyspassen, hur bra ligger jag till fysiskt om man jämför med de andra!?
Det gick riktigt bra för min del tycker jag och jag hängde med bra på 4 minuters intervallerna, men när det blev 2 minuters intervaller och högre fart så orkade jag inte riktigt behålla min position där framme i klungan.
Men jag är riktigt nöjd iallafall och fick ett nytt rekord på pulsklockan, min maxpuls blev någongång under alla intervaller 199Hr...

Bara att byta om ännu en gång och förflytta sig från friidrottshallen mot fotbollsplanen och där gick övriga laget på spel på en gång, så jag körde lite passningar mot väggen, men mina ben var verkligen spagetti så det gick inte speciellt bra där.

Vi har även fått en sjukgymnast till laget och jag var ju bara tvungen att fråga om vad och hur jag skulle tänka om mitt knä.
Han kollade draglådan och det glappade ju lite grann.
Jag berättade hur jag tränade, vad jag har tränat fram till nu och hela min skadebakgrund.

Jag fick en tillfällig tejpning som ska hjälpa mot glappet och det gjorde det faktiskt, men det går liksom inte att tejpa på sig själv när det är bak i knävecket som tejpen ska gå i kors.
Enligt honom så skulle jag absolut ha det tejpat eller skaffa ett skydd.
Han skulle kolla upp ett skydd som passar min skada och hjälpa mig med den biten så att jag blir så stabil som det går. Så vi får se när jag får börja spela in mig med någonting klumpigt runt knäet...
Hjälper det så är jag riktigt nöjd, men jag hade helst av allt velat att mina muskler själva klarade av att kontrollera instabiliteten, men eftersom att jag är så stark redan och fortfarande glapp så finns det ingenting annat att välja på.

Efter det lilla fotbollspasset så han jag bara hem en snabbis till mamma och pappa för att byta om (igen) och slänga i mig lite käk.
Kvällen avslutades såklart med pingins och jag var faktiskt riktigt vass igår, kanske för att jag inte orkade tänka så mycket.

Ikväll är det återigen löpning och denna gång är det ute som gäller.
Hoppas att det finns fler möra kroppar i laget så jag inte blir avhängd!

Ha en mycket fin måndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela