Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fråga och fundering

Publicerad 2012-07-05 22:20:56 i Knäskadan

Det är ingen av er som tittar in här ibland som har opererat främre korsbandet i samma knä två gånger?

Jag ligger och funderar lite på hur det går till,
kan man använda samma borrhål igen eller måste de "fyllas igen" innan man kan skruva fast det nya korsbandet?
Hur går man isåfall tillväga då? Blir det en "för operation" för att fixa det?

Hör gärna av dig, du som gått igenom detta!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2012-07-06 06:57:50

Stort lycka till! Håll i. Håll ut.

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-07-06 12:26:44

Malin (http://thelifeofadreamer.blogg.se) har ju gjort det iaf så hör med henne. Annars är min uppfattning att det går väldigt olika till beroende på operatör och hur knät ser ut helt enkelt. Vissa behöver fylla igen hålen och andra kan typ återanvända dem vad jag har hört.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela