Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Lika bra att det hände trots allt!

Publicerad 2012-07-25 16:09:01 i Knäskadan

Egentligen kanske det var lika bra att detta som hänt, hände nu.

Trots tung styrketräning, bra många pass på balansplatta, många mil på cykel och att jag verkligen har gett det en chans så funkar det helt enkelt inte.

Nu vet jag det och förhoppningsvis så kan ortopeden ge mig snabbt besked och även vara på min sida!
Får hålla tummarna att svullnaden lägger sig till dess, men av mina erfarenheter så brukar det vara segt med den.

Det gick hyfsat bra att cykla till jobbet imorse, men jag känner nu under dagen att det blir tajtare och tajtare i skon, samt att domningarna fortfarande finns där precis på samma sätt som igår och som imorse.
Ska fråga vår sjukgymnast och vår materialare som även är sjuksyster om vad det kan vara för någonting och om det är någonting som jag måste kolla upp mer.

Kommentarer

Postat av: Ela

Publicerad 2012-07-26 12:10:55

Apropå svullnaden; har du prövat kinesiotape?
Hade svårt att tro på sånt "hokus-pokus" men det funkade verkligen. Min sjukgymnast satte 2-3 tapes formade som bläckfiskar och vips så började den envisa svullnaden lägga sig. Kan vara värt ett försök! (om du inte redan använder det förstås:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela