Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Vilken sjuk dröm...

Publicerad 2012-07-02 09:50:38 i Knäskadan

Jag vet inte om det var för att jag kollade på massa filmer på youtube igår där de gjorde korsbandsundersökningar, draglåda mm som jag drömde så sjukt konstigt i natt.

Jag drömde att jag var hos vår lagläkare och skulle göra någon typ av fortsatt bedömning på min knäskada.
Då plockar han fram något instrument som blir liksom fyrkantigt när man spänner ut det och det sätter han nedanför min knäskål på insidan och spänner ut så att det liksom bildas ett hål. (Vet inte hur man ska kunna beskriva hur det blev).

Då plockar han fram några instrument och liksom drar ur röda trådliknande bitar med taggar på sidorna som skulle användas senare i vidare operationer.
Det såg inte ut som någonting man kan plocka ur kroppen, utan mer som tygbitar med fransar på.

Jag har för mig att jag medan jag sov har legat och tagit på mitt knä och även känt den där fyrkantiga metallutspännaren...

Så sjukt som det bara kan bli..
Tyvärr så hann jag inte drömma klart och få veta hur resultatet blev, förhoppningsvis blev det alldeles utmärkt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela