Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

MR - check

Publicerad 2012-06-20 17:00:09 i Efter operationen

Jaha, första domen löd...

"Ja, det var då inte vackert!"

Men ingenting mera definitivt om vad som är trasigt.

Får snällt vänta in radiologens bedömning och imorgon bitti/förmiddag skulle lagets läkare ringa och meddela vad som är trasigt i mitt stackars högerknä.

Kommentarer

Postat av: Alicia

Publicerad 2012-06-20 18:02:15

Hej igen, jag spelar handboll och inte fotboll som du men jag undrar ändå hur vågade du börja gå in i närkamper? Just nu har det gått 5 månader efter min operation och jag får inte spela med försvarare mot mig men jag börjar ändå fundera på hur jag ska våga när det väl är dags. Just nu känns det som att jag aldrig kommer våga spela som jag gjorde innan utan jag är bara rädd för att skada mig igen. Man hör om så många som skadar knät en andra gång och jag är orolig för att jag kommer bli en av dem. Hur ska jag göra för att våga mentalt, hur gjorde du?

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-06-20 19:35:01

Men fy. Inte det minsta roligt att höra. Du kan rehaben nu och kommer tillbaka starkare än någonsin!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela