Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Ont och funderingar

Publicerad 2012-06-28 13:09:01 i Efter operationen

Det är första dagen på länge som jag har ont i mitt knä.
En molande smärta som finns när jag sitter, står och går.

Kanske lurade jag fram den när jag körde lite lätta rehabövningar igår kväll innan jag gick och la mig eller så kom det efter den lite tuffare cyklingen till jobbet imorse.

Jag som var så nöjd över att inte behöva tänka på mitt knä dagligen eller att behöva känna smärta. Men nu minns jag och nu känner jag hur mycket energi det tar från kropp och huvud att konstant ha ont.
Jag ska se om jag kan leka kurragömma med smärtan ikväll och köra ett lättare benpass på gymmet, dels för att väcka musklerna och sen få göra av med den överskottsenergi som bubblar inom mig.

Många funderar hur det går för mig med mitt knä och jag blir mer och mer övertygad om att det bästa är att göra en ny korsbandsoperation så snart som möjligt och hålla tummarna för att det blir bättre än i nuläget.
De jag pratar med tycker nog också att jag resonerar helt rätt, är det så instabilt nu så blir det inte bättre med åren då jag tappar muskulatur, chansen till operation via försäkring och kanske även träningsvilja.

Utmana huvud, kropp och knä hela Juni och Juli, sen får vi se vad som håller minst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela