Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Att cykla är att färdas med måttlig fart..

Publicerad 2012-03-19 22:34:22 i Efter operationen

Vägarna är antligen fri från all snö och is.
Eller iallafall tills imorse då det åter låg några
centimeter blötsnö på vägbanan.

Jag som hade tagit fram cykeln igår och tänkte
att premiärturen skulle bli av idag...
Men den får väl stå en stund till då och då hinner
jag kolla upp vad för "sommarservice" som borde
fixas innan cykeln är riktigt körduglig...

Efter kvällen fotbollsträning, som faktiskt gick
riktigt bra och där jag gjorde 2 klockrena
glidtackligar, åkte jag vidare till gymmet för
att väcka mina benmuskler.

Jag cyklade 5km på 9.57 som uppvärmning
och sen blev det styrka.
Benböj med stång 3x10 40kg
Olika benövningar i en cablecross, vet inte riktigt vikten.
Armar, axlar, mage fick sig också en genomkörare.
Träningspasset avslutades med en skön dusch 
och en stund i bastun.
Om jag kommer att sova gott? Jo, det tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela