Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Frustrationen blev till någonting bättre!

Publicerad 2012-03-28 17:23:24 i Efter operationen

Igår på träningen var jag så frustrerad över mig själv.
Jag var otroligt slarvig i passningarna och tankarna
var helt enkelt någon annanstans är på fotbollsplanen.

Under uppvärmningen som bestod av en passningsövning
var jag så långsam och tung i benen.
Under den andra delen där vi spelade keep-ball så
var jag orörlig och väldigt långsam i bollbehandlingen.
Jag tror att jag slog bort varenda passning.

Just då ville jag bara kliva av träningen och åka därifrån.
Det gick så ruskigt dåligt och jag ville inte ens tänka på
eller påminna mig själv om att det är "okej" att inte vara 
på topp efter 17månaders fotbollsfrånvaro. Men jag vill
vara så mycket bättre än vad jag är i dagsläget, jag vill
vara där jag en gång varit...

När spelet började så tog jag tag i mina tankar,
jag sprang mer och mer för att på något sätt komma in 
i träningen. Och det gav resultat. 
Jag var snabbare i bollbehandlingen, snabbt in i press
och inte alls lika osynlig för mina medspelare.
Jag gjorde ett riktigt snyggt nickmål, det snyggaste i min
karriär faktiskt! Bara minuten senare så gjorde jag 
ytterligare ett mål, ett kyligt mål där jag bara la
bollen vid sidan om målvakten!

Så kvällen började katastrofdåligt,
men slutade bra!

Nu ska jag byta om och åka vidare på träning!
Hoppas att hela kvällen går bra ikväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela