Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tillbaka till matchen!

Publicerad 2012-03-25 20:12:38 i Efter operationen

Jag var överlycklig och sprang runt med ett stort leende på mina läppar under uppvärmningen.
Matchsockarna och matchshortsen var påklädda.
Den gula tröjan med nr15 låg fint ihopvikt på bänken.
Jag och tränaren hade innan matchen kommit överens om att jag skulle få spela några minuter i slutet av matchen om det var en ganska städad tillställning.

Matchen började riktigt bra för vår del.
Vi var tajta i defensiven.
Hade bra passningsspel när vi erövrade bollen och hade även några små chanser.

Tyvärr så gör Sunnanå 1-0 på ett av våra misstag och sen hade de mer boll.
Efter pausen i halvlek så kom vi ut ännu mera taggade och gjorde även 1-1 ganska tidigt i andra.

Då blev Sunnanåspelarna stressade, aggresivare och de började spela ett lite mer ojustare spel med efterslängar, tröjdragningar och hårdare överlag.
Då kände jag och tränarna att det inte var den bästa matchsituationen för mig att göra min comeback.
Så jag behöll min position på bänken.
Jag är inte alls besviken på att jag inte fick spela.

Jag har för tusan varit på bussmatch med väskan packad med fotbollsskor och benskydd, inte bara täckbyxor och varma kläder.
Jag har varit ombytt och haft på mig matchstället.
Jag har sprungit och bollat på uppvärmningen inför en match.
Jag fick ha på mig en orangeväst och springa bakom linjedomaren för att hålla mig varm.

Leendet är stort!
Men det ska såklart bli ännu större när matchtröjan åker på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela