Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Goda kakor bakade med kärlek

Publicerad 2012-05-10 21:57:05 i Mat och Bak

Igår kväll efter träningen som slutade 20.30 ställde jag mig och började baka..
Inte de enklaste och snabbaste kakorna inte.

Halv elva var jag klar, det tog en himla tid, men de blev iallafall väldigt goda!

En typ av biskvier med egen skållad, skalad och mald mandel som jag fördrev en annan sen kväll med.
Äggvita och florsocker i botten.

Klickade ut smeten och skjuts in i ugnen.
Halverade kakorna när de var färdiga i ugnen och sen på med smörkrämen som bestod av äggula, florsocker, kakao och smör.

Bara hälften av kakorna fick gegga på sig och de andra fick agera lock.
Doppade kakorna i smält, mörk choklad och tillsluts i kokosflingor.

Ett helt kvällsprojekt, men det var det absolut värt!

Kommentarer

Postat av: Sebbe

Publicerad 2012-05-13 17:47:58

Alltså... du har sån energi =) Ba bakar och tränar och grejer! Höde att brorsan såg en av dina matcher =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela