Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nu spränger vi taket

Publicerad 2012-11-06 12:59:20 i Efter operationen

Jag har blivit riktigt riktigt värdelös på att blogga.
Mycket annat händer just nu i mitt liv, håller på att packa för att flytta,
umgås med vänner, tränar, jobbar och sen vet jag inte riktigt vart all tid tar vägen...
Många gånger önskar jag att jag skulle ha haft fler timmar tillgänglig på mina dygn så att jag hinner med lite, lite till.

Träningen och rehaben går fortsatt bra.
Ikväll blir det åter ett pass på gymmet med löpning, fokus på ben och sen lite bålstyrka.
Senaste gången jag joggade så blev det 2x5 minuter, ikväll hade jag tänk testa att springa 3x4 minuter.
Allt under full kontroll och inte snabbt. Ökar i tid först och sen får speeden höjas och tillsist kanske jag sänker löpbandet från 2% lutning och springer på "plan mark".

Om kroppen och benen känns pigga och alerta så kanske det är dags att spränga 100kgs gränsen i benpress.
Skulle vara ett otroligt steg framåt och inte alls långt ifrån det jag klarade innan jag blev skadad.

Ska försöka att bli bättre på att uppdatera här också, tar ju egentligen inte många minuter att slänga in ett inlägg här!

Kommentarer

Postat av: Majken

Publicerad 2012-11-06 20:21:30

Nu har jag varit lat på min blogg så har inte svarat dig men kan berätta att jag inte fick en lyckad operation utan måste delvis göra om den, så sjukgymnasten och träningen har varit till ingen nytta alls för mig :) Men ändå kör jag på och hoppas att jag en dag kommer vara starkare än någonsin :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela