Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

2 månader

Publicerad 2012-10-25 19:33:05 i Efter operationen

Jag tänkte att det skulle ju vara riktigt roligt eller kanske mera intressant att veta hur mycket tid man egentligen spenderar på den där cykeln.
Både cyklingen som vardagsmotion och cyklingen på gymmet.

Då kom jag ju på att jag har ju registrerat all min träningstid på en internetsida då vi har en tävling på jobbet där det gäller att röra på sig minst 2 timmar/dag.

Så jag har plussat ihop alla mina minuter och kom fram till att jag på två månader gjort totalt 1908 minuter på cykel vilket är 31,8 timmar eller i snitt 32 minuter/dag.

Det låter inte sådär jättemycket tycker jag, men man ska komma ihåg att jag de första två, tre veckorna inte fick cykla längre än 10 minuter och sen har jag inte heller cyklat varje dag.

Imorgon är det återbesök hos sjukgymnasten och jag hoppas att jag skött mig någorlunda iallafall.

Är lite öm och stel i knäet idag sen gårdagens vattengympa och då tog jag det ändå väldigt lugnt och riktigt tänkte på vad jag gjorde.
Men det blev, trots ett stelt knä, ett riktigt bra pass på gymmet.
Är uppe i 70kg i benpress med båda benen och 50kg excentriskt.
Körde på 30kg i benböj med skivstång och höjde även tyngden på stående vadpress.

Någonstans långt bak finns ett hopp om att man kanske får börja jogga lite lätt efter morgondagens besök.
Men jag tror att det är minimal chans att jag är där redan. Tror inte att jag är redo muskulärt eller i rätt läge i läkningsprocessen.

Allt ska denna gång få ta den tid det tar, ingen stress och ingen press. Men man kan ju inte låta bli att jämföra med förra gången...
Då sprang jag efter 6 1/2 vecka, nu är jag inne på v8.

Återkommer imorgon med nytt, inspirerande program hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela