Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Oj!

Publicerad 2012-10-22 00:46:36 i Efter operationen

Det var inte tänkt att det skulle bli dryga 2 veckors uppehåll från bloggen.

Men jag har prioriterat annat och lagt ner tid och ork på det som får mig att må bra istället.

Har nu jobbat heltid i två veckor, det har varit otroligt mycket att göra och jag har varit helt slut på kvällarna och mest legat kraschad i soffan.

Rehaben och gymmandet har därför blivit lidande och jag har endast orkat köra 1-2 gympass/v istället för de tre som SKA köras.
Kroppen har varit helt tom på energi och de pass jag har kört har resulterat i sjukaste träningsvärken och tung kropp.
Baksidorna hoppas jag att jag hittar igen mer och mer även fast den högra fortfarande är usel.

Cyklar ca 1 mil om dagen fram och tillbaka till jobbet, så lite träning blir det trots allt. Samt att jag promenerar flera km om dagen.
Men när jag varit på gymmet och försökt trampa på lite snabbare eller köra lättare intervaller så tar orken slut på en gång och mjölksyran samlas i benen.
Usch, vad tråkigt det är att träna kondition när man inte har någon.
Det är inte ens roligt att fara och cykla när man är sämre tränad än någonsin...
Jag vet att jag är lättränad, men det gäller bara att orka hitta igen lite kondition så blir det förhoppningsvis roligare!

Under dessa två veckor har jag också jagat lägenhet eftersom att huset som jag bor i nu ska rivas.
Jag har ganska säkert en ny lägga på gång, men länge trodde jag att jag skulle vara tvungen att flytta hem till mamma och pappa och den tanken gillade jag inte.

Lite uppdatering om mitt liv under två veckor och nu blir det förhoppningsvis mera uppdatering här när jag orkar!
SG besök på fredag och jag kommer inte alls att ha så stora förhoppningar över att han har sett så stora framsteg då jag vet att jag slarvat med styrketräningen!

Kram och Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela