Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Träna är mitt liv

Publicerad 2012-10-28 21:37:53 i Efter operationen

Vaknade ganska tidigt och hade hela dagen framför mig utan några som helst planer, vilket kändes otroligt skönt.
Låg kvar i sängen en stund och kollade ut genom mina enorma fönster på solen och det fina vädret.
Gjorde frukost och njöt av den i sängen. Lyxsöndag!

Sen kunde jag bara inte hålla mig borta från gymmet och löpbandet idag.
Promenerade dit, promenerade en stund på löpbandet och sen körde jag 2min 8km/h 2%lutning och sen vila med promenad på 2min 6,5km/h 7%lutning, detta upprepades 5 gånger och totalt blev det 30min på löpbandet med uppvärmning och nedvarvning.

Sen genomfördes det nya programmet och det kändes riktigt bra, lite tyngre och lite nya övningar ger alltid lite mera motivation och inspiration.
Ökade på benpressen till 80kg med båda benen och 50kg i den excentriska träningen.
En av mina favoritövningar, jo jag har en favorit bland rehabövningar, draken är tillbaka och det känns verkligen att man inte kört den på länge.
Lite ringrostig i tekniken men det kommer med mer övning.
De nya övningarna som genomfördes var frontböj , sittande/liggande bencurl, step-up på bänk med skivstång, legextension och fortsatt utfall, rumplyft och balansplatta som tidigare.

Önskar att det infinner sig liten känsla av träningsvärk imorgon, då har jag kanske lyckats göra övningarna på rätt sätt och med mera vikter.

Överkropp- och konditionspass imorgon efter jobbet, något styrkepass samt knärehab på Iksu på tisdag, sen kanske det går bli en vilodag på onsdag.
Vi får väl se hur kroppen mår efter några dagars träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela