Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Är ingen bussåkare av rang

Publicerad 2012-09-06 17:29:55 i Efter operationen

Jag och stadsbussarna i Umeå är inte vänner.

Eller, jag åker aldrig buss i Umeå och det kanske är därför som jag inte vet hur eller vart de går.

Blev bjuden på middag hos lillasyrran och hennes kille som bor på Haga 2km från mig.
Det är ju ingen sträcka att prata om, tar inte många minuter att cykla, inte heller lång tid att jogga eller gå.
Men nu tar allting dubbelt så lång tid att göra!

Hade först tänkt ta mig en promenad till middagsbjudningen och eftersom att knäet känns helt okej och jag börjar vara så förbannat less på krycksen så lämnade jag de hemma.

Jempa, du är inte så hel och duktig som du önskar att du skulle vara, fick jag snabbt veta.
Hann några hundra meter och kände att det var en dum tanke att gå hela vägen.
Såg busshållplatsen och tänkte åka buss. Svisch så åkte "min" buss förbi och jag fick sitta och vänta tills nästa buss kom efter en halv timme.

Aja, jag har all tid i världen men kommer aldrig att bli en stor bussåkare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela