Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 8 och framstegen fortsätter

Publicerad 2012-09-05 17:21:34 i Efter operationen

Jag visste ju inte riktigt vad jag ville göra idag, men det blev en tur till gymmet.

Kryckade iväg till busshållplatsen och var där i god tid.
Bussen som jag tänkte ta skulle komma 10:44 och det rullade in en buss 10:42, tänkte bara att den var lite väl tidig och ovan stadsbussåkare som jag är hoppade jag på den buss som stannade.
Satte mig tillrätta och bussen rullade, sen märkte jag att den inte alls skulle gå hela vägen till gymmet utan att den svängde av mot helt fel håll.
Skyndade mig att hoppa av och då var jag bara ca300 m från gymmet så jag kryckade iväg dit istället.
Tur att jag märkte mitt felhopp i tid!

Nu ni ska ni få höra någonting ännu roligare!

Jag cyklade idag, jajamensan, 8 dagar efter operationen är rörligheten så pass bra att jag får börja cykla!

På 5 otroligt långsamma minuter helt utan motstånd tog jag mig nästan 800m, så det gick väldigt lugnt och stilla.
Tänker starta lugnt och under kontroll för att sen öka och köra stenhårt.
Det kändes helt okej faktiskt, det enda som kändes lite lustigt var svullnaden på insida/framsida knä som flyttade på sig i varje pendel.

Nöjd och med ett stort leende så fortsatte jag med armar, mage, rygg och rehabpasset för knäet.
Ca 1timme senare så var jag nöjd och kryckade hemåt genom stan med lite möra överarmar.
Satte mig på en bänk i stan och kollade på folk, träffade några att prata med och sen gick jag sista biten hem.

Var väl utanför lägenheten i 2 1/2 timme och det kändes i kroppen.
Duschade och slocknade sen i sängen, sov 2 timmar och är fortfarande slut i kropp och huvud.

Att lite nöje och trevligheter kan vara så påfrestande!


Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-09-05 19:20:46

Heja!!

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-09-06 05:39:00

Inte illa! Kämpa på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela