Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Mot gymmet fast jag var nära en löptur i solen

Publicerad 2012-09-16 09:02:33 i Efter operationen

Är otroligt glad över att jag inte for på lagfesten igår, det verkar ha varit en riktigt blöt tillställning och jag ville absolut inte må dåligt idag.

Vaknade genom att solen värmde genom fönstret och strålarna träffar mitt ansikte. Vilket underbart sätt att vakna på!

Kliver upp, slänger i en tvätt.
Tänker "Åh vilket fantastiskt vackert väder för en löptur efter älven!".
Börjar klä på mig träningskläder och när jag drar på mig löpartightsen så ser jag ju dessa vackra ärr på mina ben och kommer på "Fan Jempa, du kan inte springa!".

Lite sjukt att jag inte tänker på det tidigare, mitt knä känns inte så bra att det är löpdugligt, inte ens i närheten till en promenad på 5 km.
Vet inte vad jag tänkte på, men löpningen får vänta i någon månad till.

Fortsätter att klä på mig och ska strax promenera iväg till gymmet istället!
Rehab på gymmet får det bli istället för en underbar löprunda.

Men, min tid för att springa, den kommer!

Kommentarer

Postat av: Evelina Kvick

Publicerad 2012-09-16 11:47:52

Usch, vilken hemsk känsla när man kommer på sig själv! Men du är snart där! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela