Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tidig kväll

Publicerad 2012-09-10 21:29:18 i Efter operationen

Tror att jag snart ska börja röra mig mot sängen.
Kroppen är inte alls vad det borde vara och jag är trött i huvud ock knä.
Har hållit igång ganska bra idag med allt möjligt.

Var på promenad med en krycka till mormor och morfar och fick fika. Det fick ta den tid det tog och jag kom både fram och tillbaka.

Lyckades göra aj-aj övningen idag också, men efter 10 lyft med spänt lår så skakat hela benet som ett asplöv och jag fixar inga fler repetitioner.
Men, jag kan göra den nu iallafall med stor smärta som följd. Det blir nog enklare att göra den om vara några dagar.

Jag minns att jag hade sjukt ont väldigt länge på det där stället på låret efter första operationen också. Har ingen aning om varför och har inte hört så många andra som haft samma smärta där.
Pappa som opererat korsbandet i båda knäna känner igen min smärta, kanske någonting i släkten?! ;)

Cyklade 12 min på mammas tantcykel ikväll, inget motstånd och med så hög sadel som möjligt. Men det gjorde så ont i låret (det är där det smärtar som mest nu) vid varje trampning.
Det gick inte snabbt och jag hann väl ca 1,3km. Skönt att komma ut, få lite friskluft och känna att man kan göra någonting.
Ska cykla 3ggr/dag nu och hoppas på att rörligheten blir bättre och bättre så att jag snart får trampa med lite tyngre motstånd och högre fart!

Mycket klagomål här idag om ajaj, ont och en mindre bra dag.

Men efter regn kommer solsken, så jag hoppas på en solskensdag imorgon!

Kommentarer

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-09-11 15:33:20

Du glömmer väl inte att registrera dina aktiviteter i inför Sverige Stafetten? Vi är ju i samma lag och vinna är vårt motto :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela