Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Trots träning minskar musklerna

Publicerad 2012-09-07 12:36:35 i Efter operationen

Ett till pass på gymmet är nu genomfört och jag lyckades ta rätt buss till rätt busshållsplats i rätt tid!

Väl på plats på gymmet så blev det stenhård träning, eller nja... Träning blev det men jag kan inte kalla den stenhård!

5 min cykel där jag hann drygt 1 km, alla knäövningar, mage, rygg och lite armar.
Sen avslutades hela passet med 5 min cykling och en sakta lugn promenad genom stan.

Jag klockade mitt knäprogram för att se hur mycket tid man lägger ner på rehab på en hel dag.
De övningar som jag får köra nu tar ca 20 min att göra om jag håller ett bra tempo. Och dessa övningar ska köras 3 ggr om dagen, så det blir en hel del träning varje dag trots att man är halvskadad.

Mätte förresten mina lår igår för att det känns och ser ut om att jag tappat en hel del i omkrets.
Det var ingen synvilla utan jag har tappat hela 2 cm på drygt en vecka.
Att det kan gå så snabbt att bli av med muskler. Tur att jag är lättränad och snabbt bygger muskler när jag får börja köra tyngre träning!

Sitter nu och tar igen mig på en bänk mitt inne i stan och väntar på att en vän ska komma och luncha med mig!
Lite avbrott i promenaden kan behövas för att jag ska orka hela vägen hem sen.

Dagen avslutas med kräftskiva tillsammans med mitt härliga gäng från jobbet!
Det kommer garanterat att bli succé :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela