Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Utkast: Sep. 22, 2012

Publicerad 2012-09-22 22:23:10 i Efter operationen

Ett härligt, bra och skönt gympass har genomförst på förmiddagen och nu har jag precis kommit hem efter att ha umgåtts med en tjej i laget. Jag bakade en citronkladdkaka som jag bjöd på tillsammans med gräddglass, gott var det!

Knä update:
Just nu tycker jag tyvärr att det står lite still i rehaben, jag kan göra alla övningar och kör dem 1-2 pass/dag (när det är vilodag så kör jag bara lätt rörlighetsträning för knäet).
Jag vet att det vissa veckor kommer att hända väldigt mycket och gå väldigt snabbt i rehabiliteringen och just nu ska jag ju vara väldigt nöjd över att allting flyter på så himla bra, att jag inte stött på några bakslag ännu och att jag framförallt inte har speciellt ont längre.
Men, som jag skrev i ett tidigare inlägg så vill jag utvecklas, göra stora framsteg och vara bäst.
Måste försöka att släppa på den där "duktighetsstämpeln" och bara låta allting ta den tid det tar.
Jag har en lång bit kvar innan jag kommer att känna mig nöjd med hela resan som jag gjort!

Jag tror att jag känner att det står lite still i rehaben eftersom att jag har kört samma pass, belastning och tempo på alla övningar i drygt en vecka. Allt enligt sjukgymnastens program och jag har lovat mig själv att inte göra någonting förhastat eller att ta egna initiativ.
Första dagarna var övningarna väldigt utmanande, men nu så är det ganska enkelt. Visst, jag blir lite trött i musklerna av övningarna men jag saknar ju den där känslan då mjölksyran fyller kroppen och att man dagen efter vaknar upp med en extrem träningsvärk.

På fredag (28/9) är det återbesök hos sjukgymnasten igen och då blir det nya övningar hoppas jag.

Imorgon blir det ett besök på gymmet, otippat?!
Och sen ska jag se fotboll, derby mellan Gimonäs UIF - Umeå Södra ungdom.
När detta derby spelades på vårsäsongen så spelade jag fotboll och gjorde en hyfsad match i spöregnet och spelade fram till ett mål, men vi förlorade iallafall...
Jag är lite kluven över vilka jag ska heja på imorgon, jag känner många spelare i båda lagen, men vi ser väl vad känslan säger imorgon.

Kram och Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela