Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nytt år, nya utmaningar

Publicerad 2013-01-03 09:10:00 i Efter operationen

Jag gjorde bort årets första gympass igår och det gick sisådär.
Hade ont i huvudet innan jag gick iväg på gymmet och bestämde mig för att ta det lite lugnt,
iallafall med styrkan.

Sprang 5*2 min på 12km/h med 1min vila.
Kroppen kändes hyfsat pigg och löpsteget ganska under kontroll.

Sen blev det mest bara lättare styrkeövningar för benen, rygg och mage.
Lätta vikter och fler repetitioner istället.
Skridskohopp och utfallssteg.
Promenerade hem igen och åt lite kvällsfika innan
jag satte mig och stickade på ett par sockar och sen väntade sängen.

Ska se om jag tar mig iväg på gymmet ikväll också för att köra lite
längre distans på löpningen och tyngre styrka för både ben och överkropp.

På måndag drar fotbollsträningarna igång igen på allvar och jag
ska försöka att vara där en gång i veckan iallafall.
Både för att träffa folk, samt att det är lätt att träna enklare hopp
och balansövningar när jag väl är på plats.
Innan fotbollsskorna sitter på fötterna så dröjer det många, många månader,
men det är jag inställd på och det får ta den tid det tar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela