Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tillbakablick på Året 2012

Publicerad 2013-03-09 09:10:00 i Efter operationen

Jag trodde att 2012 skulle bli mitt år,
mitt fotbolls år där jag skulle göra comeback på riktigt.
Där jag skulle bli en viktig pusselbit i laget och där jag skulle imponera på mig själv och alla andra och komma tillbaka efter en sån ödesdiger skada som jag drabbades av oktober 2010.

Nu är 2012 slut för ett bra tag sen.
Men jag hann med otroligt mycket, iallafall i privatlivet.
Flyttat två gånger,
börjat på ett nytt jobb,
blivit riktigt kär.

På fotbollsplanen blev det inte så mycket uträttat.
Hann aldrig spela 90 minuter,
fick inte göra ett mål på en match,
fick aldrig starta en match i div 1.

Undrar om inte detta varit det tyngsta året sedan första skadan.

Från att klättra upp från en tung skada, känna mig pigg och ganska hel,
till att krascha totalt igen och inte vilja gå igenom detta helvete en gång till.
Jag var helt inställd på att verkligen ge fotbollsåret 2012 en riktig chans, att
träna stenhårt och göra en riktigt bra fotbollsäsong.

Nu vet jag inte vad jag vill eller tänker om min framtida fotbollskarriär och
rehabiliteringen har gått långsammare och tyngre efter den senaste skadan.
Och här är jag nu, fortfarande vid sidan om fotbollsplanen, fortfarande rehabiliterande....


Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-03-11 12:11:33

Härligt att vara KÄR!!!! Det finns ju så många olika sorters kärlek, och huvudsaken är ju att DU mår bra och om bollkärleken just nu är lite mindre så behöver det inte betyda att det förhållandet är över. Njut av kärleken oavsett form och ta det andra som det kommer!

Postat av: Matilda

Publicerad 2013-03-13 18:25:52

Du har haft och har en tuff tid. Du måste vara en stark person för att klarat av allt du hittills klarat av! Det är så mycket som vi inte kan rå oss på eller styra över. Men det är inte heller alltid lätt att acceptera, vara stark och hantera alla situationer. Jag som hittills mest haft medgångar i min rehabilitering har tyckt att det har varit tufft. Du verkar vara en envis tjej. Jag hoppas att du snart känner dig bättre tillmods och att du får se lite mer framsteg i din rehabilitering!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela