Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Träningsvecka - here we come!

Publicerad 2013-03-19 15:18:51 i Efter operationen

4x4 min löpning + 60min boxercise igår måndag.
Nu när mitt hjärta jobbar kväll i veckan så ska jag se till att ta tag
i träningen på riktigt och komma in i de goda vanorna som jag hade tidigare.
Det är så lätt att man offrar ett träningspass för att istället ligga i soffan och
kolla in i de vackraste glittrande grön/gul/bruna ögon som finns.

Jag har anmält mig till 5km sträckan på Blodomloppet som går av stapeln 28/5
här i Umeå och jag har ett tidsmål som jag vill klara!
Har inte riktigt spikat tiden på sekunden, men någonstans mellan 23-24 minuter
hoppas jag att jag kan hålla.

Därför ska det bli mycket fokus nu på löpning och inte alltför tung styrketräning.
Dock så måste jag styrketräna lite hårdare nu ett tag för jag känner att jag inte
riktigt orkar hålla i samma löpsteg en längre bit, det blir lite lätt haltande och jag
får inte riktigt med mig foten så som jag vill.
Sen så har jag en jättelustig känsla i mitt vänstra smalben, jag har ingen som helst känsel
på hela framsidan av underbenet och det är jättekonstigt när jag försöker springa snabbt.
Kan inte riktigt förklara känslan och det har varit såhär ända sedan operationen för snart
7 månader sedan.

Kanske kan hjälpa med träning, så vi får väl se och vänta.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-03-19 19:08:29

Det är ännu mysigare att krypa ner i soffan efter ett träningspass ;)
Heja dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela