Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Man kan verkligen bli glad över små saker!

Publicerad 2012-02-25 18:02:49 i Efter operationen

Jag mötte Manne, denna stålgubbe, under löpningen igår, och som alltid när man möter honom så får man tummen upp.
Vet inte om han hejar så på alla av gammal vana eller om han bara gör det när han tycker någonting/någon är bra.

Han hejade så glatt där han satt i sin bil och jag såg att han tittade efter mig där jag löpte förbi.
Inte tänkte jag så mycket mer på det när jag fortsatte uppför och genom Vännfors.
Enligt eniro blev det 11,2 km på 58,30... Helt okej får jag säga!

Tillbaka till det som gjorde mig så glad!
Pappa stötte på Manne inne i Vännäs och såklart så började de prata.
Manne hade sagt någonting i stil med:
- Man blir då väldigt glad.
- Över vad? funderade pappa.
- Jo, jag såg dotra din ute och sprang och oj vilket lätt löpsteg hon har, 
tänk om man kunde springa så lätt.

- Ja, och ändå så är hon nog inte helt färdig rehabiliterad ännu,
så det löpsteget kommer nog att bli ännu bättre.
- Ja, tänk om man hade hälften av det där. Jag har sprungit och
övat i så många år och ändå är det inte bättre än vad det är.

Det var väldigt roligt att höra av Vännfors största idrottsintresserade gubbe att man "ser bra ut" när man springer.
Han är som sagt över 80 år och har full koll på idrottsresultat och tävlar själv i olika löpgrenar.

Det gjorde min dag och det kommer jag att leva på länge! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela