Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Manne Lundström!

Publicerad 2011-09-22 23:06:35 i En bra dag

Försökte att lägga upp länken som en film direkt här på bloggen, men lyckades inte med det...
Men klicka för allt i världen vidare till svtplay och kolla in Manne som springer och springer trots sin ålder!

http://svtplay.se/v/2541888/vasterbottensnytt/se_hela_intervjun_med_manne_lundstrom?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2541812/sb,k104714,1,f,-1

Vännfors alldeles egen "krutgubbe".
83 år och springer milen på 58 minuter....

"Jag tränar 3 dagar i veckan och motionerar 4 dagar."
Det där är verkligen så mycket Manne!

Varje gång som man träffar honom ute på "byn" så är han alltid så himla trevlig och undrar hur det går med fotbollen, skador och om jag inte kommer tillbaka till Spöland snart.
Jag tror han försöker att se varenda match som går på tv, oavsett om det är allsvenskan, superettan eller damallsvenskan och har alltid synpukter på olika matcher och spelare. 
Han är en av UIKs mest hängivna supportrar och missar aldrig en av deras hemmamatcher.
Spölands IFs största eldsjäl genom tiderna med otroligt mycket ideelt arbete.
Kassör i Vännfors TK (tennisklubb) som fixar med underhåll av tennisbanan.
Vännfors missionshus egen hustomte som ser till att allting fungerar.

Möter man honom när han kommer körandes i sin bil så får man alltid tummen upp!
Alltid glad och vill ingen någonting illa.
Så där ska jag bli när jag blir gammal.
Det där är min förebild det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela