Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

1 år och att minnas tillbaka

Publicerad 2013-08-28 09:45:11 i Allmänt

Firar 1 år med mitt nya korsband idag.
Låt det hålla nu och för evigt.
Vill och tänker inte gå igenom den här helvetesresan en tredjegång, så får verkligen
vara rädd om kroppen och hoppas att knäet håller livet ut.

I dagsläget känns det helt okej!
Utsätter det inte för några större prövningar; cyklar, springer, vandrar, spelar pingis och
rör mig obehindrat utan smärta.

Känns som att det är allt jag kan begära efter 3 ingrepp i mitt högra knä och 1 i mitt vänstra.

Någonstans så har jag växt som människa efter dessa rehabår, jag har insett att jag är mer än "fotbollsJempa",
jar har hittat andra intressen, har mera fritid, jag mår oförskämt bra efter omständigheterna trots att vissa dagar fortfarande är tuffare än de andra.

Här kommer lite bilder från min knäresa, de är i kronologisk ordning från senaste händelserna till början.



 




 




 


 
 
 
 



Kommentarer

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-09-29 20:27:05

Vilken resa
Och du
Jag vann lidingöloppet igår
Ned mitt nya korsband ;)

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-09-29 20:27:06

Vilken resa
Och du
Jag vann lidingöloppet igår
Ned mitt nya korsband ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela